5 حقیقت جالب درباره ماشین های فرز

5 حقیقت جالب درباره ماشین های فرز

ماشین های فرز نباید با ماشین تراش اشتباه شود، ماشین فرز نوعی ماشین تولیدی است که از یک ابزار برش دوار برای حذف مواد از قطعه کار ثابت استفاده می کند. ماشین های فرز می توانند انواع مختلفی از فرآیندهای حذف مواد از جمله برش، سوراخ کاری، شکل دهی و غیره را انجام دهند. در حین کار، آنها یک ابزار برش دوار را روی یک قطعه کار ثابت فشار می دهند و در نتیجه مواد را از قطعه کار خارج می کنند. در این مقاله پنج واقعیت سریع در مورد ماشین های فرز و نحوه کار آنها آمده است.

1. در سال 1700 اختراع شد

شاید تعجب کنید که بدانید ماشین های فرز صدها سال است که وجود دارند. در اواسط دهه 1700، مخترع فرانسوی Jacques de Vaucanson ثبت اختراعی را برای دستگاهی به ثبت رساند که عملکرد ماشین های فرز مدرن را تقلید می کرد. فقط چند دهه بعد، ساموئل ریه یک ماشین فرز کاربردی را اختراع کرد. از آن زمان، ماشین های فرز به عنوان یکی از رایج ترین انواع ماشین ها در صنعت تولید ظاهر شدند.

2. تراز افقی یا عمودی

اگرچه انواع مختلفی از ماشین های فرز وجود دارد، اکثر آنها را می توان بسته به تراز ابزار برش مربوطه به دو دسته افقی یا عمودی طبقه بندی کرد. ماشین های فرز عمودی با یک تراز عمودی مشخص می شوند، در حالی که ماشین های فرز افقی با یک تراز افقی مشخص می شوند. در ماشین فرز عمودی، ابزار برش به صورت عمودی نصب می شود. در یک ماشین فرز افقی، ابزار برش به صورت افقی نصب می شود.

3. در حین کار از بین می روند

همه ماشین های فرز در حین کار از بین می روند. با بازگشت به اصول اولیه آسیاب، این فرآیند برای حذف مواد از قطعات کار طراحی شده است. همانطور که ابزار برش بر روی قطعه کار فشار می آورد، مواد را برش داده یا بیرون می آورد. موادی که از آسیاب خارج می شوند به نام swarf یا تراشه شناخته می شوند. اکثر شرکت های تولیدی از swarf بازیافت یا استفاده مجدد می کنند.

4. سرعت برش در چرخش ها اندازه گیری می شود

سرعت چرخش ابزار برش ماشین فرز بر حسب دور اندازه گیری می شود. همچنین به عنوان نرخ تغذیه شناخته می شود و نقش مهمی در عملیات ماشین فرز بازی می کند. اگر سرعت تغذیه خیلی کند باشد، ممکن است مقدار مناسبی از مواد حذف نشود — یا به سادگی حذف مواد زمان زیادی طول می کشد. اگر سرعت تغذیه خیلی سریع باشد، ممکن است به ماده گرم شود تا جایی که ذوب شود و قطعه کار تغییر شکل دهد.

5. ماشین های فرز مبتنی بر CNC

بسیاری از ماشین های فرز مبتنی بر کنترل عددی کامپیوتری (CNC) هستند. به عبارت دیگر، آنها را می توان در یک نرم افزار یا برنامه برنامه ریزی کرد تا به طور خودکار مواد را از قطعه کار بدون نیاز به عملیات دستی حذف کند. ماشین های فرز مبتنی بر CNC امکان عملیات خودکار را فراهم می کنند و در نتیجه فرآیندهای برش را برای شرکت های تولیدی ساده می کنند.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0